Interview met … Kirsten

KirstenInterview met Kirsten

Kirsten Kooijman – Smit, service medewerkster Reserveringen zorgt iedere werkdag dat gasten met tevredenheid op hun evenement kunnen terugkijken. Kirsten is moeder van 3 kids, en zorgzaam als ze is, ook wel een beetje de moeder van kantoor. Ze is sterk in organiseren en als onze collega’s even willen lachen weten ze waar ze een dosis humor kunnen komen halen! Benieuwd wat Kirsten boeit in haar werk op de afdeling reserveringen? Lees het in het interview met … Kirsten!

♢ Hoi Kirsten! Tijd voor de lezers om te ontdekken wie Kirsten is! Stel jezelf even voor:

Hi Mirthe, leuk dat ik aan de beurt ben voor het interview!
Ik ben Kirsten Kooijman-Smit, getrouwd met Mike en samen zijn wij de trotse ouders van Noëlle (9), Dylan (8) & Danique (3).

♢ Hoelang werk je al bij het Berghotel?

Officieel werk ik al 16 jaar in het mooie Berghotel, maar eigenlijk is het iets langer. Ik ben er begonnen als stagiaire en nooit meer weg gegaan. Echt mijn 2e thuis kun je wel zeggen.

♢ Zo, 16 jaar al! Wat is volgens jou veranderd aan het Berghotel en wat is juist al die jaren hetzelfde gebleven?

Goede vraag, qua veranderingen denk ik dan vooral aan renovaties van hotelkamers en onze Brasserie. Maar ook aan de verandering van het zwembad wat we hadden naar 2 vergaderzalen. Wat al die jaren hetzelfde is gebleven is de gastvrijheid. Het Berghotel is echt de huiskamer van Amersfoort!

♢ Fijn dat de gastvrijheid onveranderlijk is! Jouw gastvrijheid uit zich vooral via de telefoon en e-mail – hoe ziet jouw werkdag er uit?

Ik werk 3 dagen in de week op de afdeling reserveringen, waar geen dag hetzelfde is. Ik hou mij bezig met cijfers, zaalreserveringen, bruiloften, maandrapportages en tourgroepen. Die diversiteit vind ik heel fijn, dat houdt het werk afwisselend.

♢ Wat geeft het meeste voldoening in jouw werk?

De meeste voldoening haal ik uit mooie gesprekken met boekers en gasten. Inclusief de daarbij behorende verscheidenheid, een gesprek met een bruidspaar is heel anders dan een gesprek over een meerdaagse bijeenkomst. Maar bij alle gesprekken vind ik het belangrijk om echt de persoon te zien die tegenover mij zit. Om er zo voor te zorgen dat hetgeen dat ze bij ons komen vieren of organiseren volledig bij hun wensen aansluit.

♢ Mooi, dat maakt ieder evenement uniek! Wat vind jij het leukste aan het Berghotel?

Kirsten staat ook model als haar collega's van Marketing iemand nodig hebben!

Kirsten staat ook model als haar collega’s van Marketing iemand nodig hebben!

Oei, dat voelt als een gewetensvraag :) .
Het Bergteam is toch het leukste van het Berghotel, soms hard tegen hard maar altijd met de belangen van onze gasten in het achterhoofd.
Ik maak graag een extra vermelding voor de kippen in het kippenhok beneden. Het is hard werken, maar we kunnen veel met elkaar lachen.
En ook als je aura wel eens zwart is , dan staan de kippies voor je klaar.

♢ Haha, daar sluit ik me volledig bij aan! Wat is het leukste dat je voor een gast hebt mogen organiseren?

Dat zijn er wel een paar hoor :) . Een bruiloft van A-Z inclusief ceremonie in het Berghotel, maar ook een andere bruiloft waar de receptie en het diner bij ons plaats vond.
Daar tegenover staat dan weer een meerdaagse bijeenkomst voor allemaal buitenlandse gasten.
En dan zijn er ook nog de keren waarop we de gasten konden verrassen tijdens hun evenement (bv door een persoonlijk welkom) of slingers tijdens het vieren van een verjaardag of jubileum. Je ziet het, teveel om op te noemen na 16 jaar.

♢ Dat is ook zo, er gebeurt nog al wat in een hotel als deze! Het laatste interview komt eraan, wie krijgt de eer?

Luciën van de Veerdonk (directeur Berghotel Amersfoort en Airport Hotel Rotterdam), Ik ben benieuwd naar wat er zich allemaal afspeelt in de wondere wereld van Lucien.

Dan duiken we volgende week die wondere wereld in! Bedankt voor het inzicht in je werk bij het Berghotel, Kirsten!


 

Klik op Mariska om haar interview te lezen!

Klik op Mariska om haar interview te lezen!