Interview met Mark

27625286_981493081990091_7746586245023624900_oInterview met … Mark van Rooijen, F&B Manager

Gasten blij maken, dat is de reden dat iedere medewerker van het Berghotel met passie en plezier aan het werk gaat. Hoe ze dat doen, daar gaan we nu wat dieper op in door middel van een interview met onze gewaardeerde collega’s. We hebben Ralf en Jaïz al beter leren kennen. Lees verder en kom erachter wie Mark is, wat hij doet en waarom hij met plezier naar zijn werk gaat.

 


♢ Goedemorgen Mark, leuk dat je even tijd vrij kon maken! Om je iets beter te leren kennen; vertel eens wat over jezelf!

Mijn naam is Mark van Rooijen, 28 jaar en ik woon in Houten samen met mijn vrouw en zoontje.
Passie voor eten en drinken stroomt niet alleen door mijn bloed maar ook van vrouw en kind. Tussen de bedrijven door zit ik graag op de fiets en zet ik mij daarmee in voor goede doelen zoals het KWF en Ronald McDonalds kinderfonds.
Levensmotto: Leef voluit, Geniet volledig, vier het leven!

♢ Hoelang werk je al bij het Berghotel?DSC06343blur

Vanaf 01-03-2017 werk ik op de Berg.

♢ Wat vind jij het leukste aan het Berghotel?

De klassieke uitstraling op één van de mooiste plekken van Amersfoort. Daarnaast ben ik erg trots op hét mooiste terras van Amersfoort en omstreken.

♢ Het terras is ook een plek om trots op te zijn! Hoe ziet jouw werkdag er uit?

Met name het aansturen van het restaurant en de banqueting. Daarbij alle mogelijke vragen en “uitdagingen” zo goed mogelijk oplossen. Hierbij staat de gast natuurlijk altijd centraal. Naast het aansturen van deze afdelingen, biedt ik ondersteuning aan de keuken en de communicatie tussen alle afdelingen in het hotel wat betrekking heeft tot F&B.

♢ Wat is je gekste/leukste ervaring in de banqueting?

Er gebeurt erg veel in het hotel. Elke dag krijgen we aanvragen, verzoekjes waar direct op geschakeld moet worden. Bijvoorbeeld 100 man diner voor de volgende dag terwijl bijna alles al vol gereserveerd staat. Uiteraard zorgen we er dan voor dat ze van harte welkom zijn en het nergens aan ontbreekt.

♢ Super dat jullie zo flexibel om kunnen gaan met onverwachte groepen! Welke extra stap zet jij graag voor onze gasten?

De extra stap. Zorgen dat de gast zich meer thuis voelt dan dat hij daadwerkelijk thuis is. Eigenlijk zorgen dat de gast niet meer naar zijn eigen huis wilt. Dit door in te spelen in alle wensen en de gast blijven verrassen. Bijvoorbeeld een anti-ijs deken uitdelen als de temperatuur onder 0 is buiten.

♢ Dat is een mooi doel Mark, en het lijkt al goed te lukken! Welke collega mag ik na jou interviewen?

Jordi Kerkdijk – Souschef keuken!

Bedankt voor het inzicht in je werk bij het Berghotel, Mark!


IMG-20180508-WA0004


Klik op Jaïz en lees zijn interview!